סדנאות קיץ לילדים
חופשת הקיץ מגיעה והשמחה של הילדים בשמיים. אך עבור ההורים תמיד ישנו חשש כי זו תהיה תקופה של בטלה גדולה, וגם צורך מתמיד לבדר ולשעשע את הילדים, וזהו בדיוק הזמן לדבר על סדנאות קיץ לילדים ופעילויות בחופש הגדול. ריכזנו עבורכם כמות גדולה של רעיונות לפעילות לילדים עם מים.
סדנאות לילדים בחופש הגדול
הקיץ הוא אכן תקופה להשתחרר ולנוח, ולאגור כוחות לקראת שנת הלימודים הבאה. אך בתוך כל זה, עדיין חשוב לשמור על מסגרות ולהשקיע בחינוך הילדים. כמובן שהכל במתכונת קיץ מיוחדת.
סדנאות לילדים בחופש הגדול מעניקות את הפתרון המושלם. זוהי פעילות ומסגרת המעסיקה את הילדים, ומאפשרת להם לבלות עם בני גילם. בו זמנית הסדנאות משעשעות ומבדרות, אך יש בהן גם ערך חינוכי רב. הן מחזקות את הגיבוש החברתי, וגם חושפות את הילדים ליישומים מעשיים של עקרונות מדעיים.
סדנאות קיץ לילדים מגיעות בגרסה מיוחדת לימי הקיץ החמים. הרבה מים, כיף ומשחק, וניתן לקיים אותן אפילו בחוף הים.
סדנת יצירה מדעית עם מים
עוד בתקופות קדומות, הצורך לשאוב מים ולהוביל מים ממקום למקום, הוביל את בני האדם לפתח פתרונות הנדסיים המבוססים על עקרונות מדעיים. כיום אנו פותחים את הברז ומקבלים את המים כדבר מובן מאליו. אך למרות כל השינויים הטכנולוגיים, מאחורי כל זה פועלים אותם עקרונות מדעיים כפי שפעלו בימי קדם. ואין הזדמנות טובה יותר מאשר הקיץ על מנת ללמוד את כל אותם עקרונות פיזיקה והנדסה הקשורים למים.
זהירות, הילדים הולכים להירטב, אבל זה חלק מכל הכיף. יש לנו מבחר סדנאות יצירה מדעיות העושות שימוש במים, ומוכיחות כי מדע יכול להיות גם משעשע.
משימות איזון ומנופים – זוהי משימת יצירה מדעית העושה שימוש בקרשים מעץ וכוסות פלסטיק. הילדים יוצרים עולמות, ובעזרת המים והיצירה לומדים את ההבדל בין איזון למינוף.
אתגר המנוף – משימה יצירתית נוספת המדגימה את עקרונות פיזיקליים דומים. בפעילות זו הילדים ילמדו איך כוס אחת יכולה להחזיק 40 כוסות.
אקוודוקט – עוד פעילות יצירת וכיפית במיוחד. בפעילות זו הילדים בונים בעצמם מערכת אקוודוקט להובלת מים. המים זורמים לאורך האקוודוקט ומסובבים גלגל מים.
סדנת גיבוש ODT עם מים
משימת גלגל מים – משימה כיפית ומלאת אנרגיה. במשימה זו הילדים מפעילים מנגנון מכני מורכב המבוסס על כוחו של גלגל המים. הילדים רצים עם כוסות מים אותן הם יוצקים על גלגל המים. תנועת הגלגל מלפפת חבל הגורר משאית.
משימת המוביל הארצי – הילדים שואבים מים מתוך אמבטיית מים גדולה, ומזרימים אותם באמצעות צינורות לאמבטיית מים שנייה ובה כדורים צפים. זוהי משימה תחרותית, בה המשימה היא להפיל את הכדורים הצפים כמה שיותר מהר.
שעשועי מדע ומים – מושגים מדעיים כמו אפקט הקומקום, כוח הסיפון והכוח הצנטריפוגלי יהפכו לברורים באמצעות שעשועי המדע. הילדים ילמדו להעביר מים מכוס לכוס באמצעות חבל, ותוך כדי פעילות משעשעת ומאתגרת הם יכירו את העקרונות המדעיים העומדים מאחורי זה.

הקיץ כאן ויחד איתו הגיעה השמש, החום והאנרגיה והרצון של הילדים להסתובב, להשתולל, ולחגוג! ימי הולדת בקיץ הם הזדמנות נפלאה לפעילות מהנה ומגבשת בחוץ, בין אם בפארק, בגן או בחצר הבית – העיקר להוציא את האנרגיה בפעילות מהנה ובחוויה בלתי נשכחת, עבור הילדים ועבור ילד יום הולדת בפרט!

בעולם של מסכים, גירויים מיידיים ומשחקים "בלחיצת כפתור", אנחנו כהורים, מורים ואנשי חינוך, לרוב נחפש עבור הילדים או התלמידים שלנו פעילות קצת שונה משהו מהפעילויות הסטטיות שהם רגילים אליהן בדור הזה, נחפש משהו שיהיה אמיתי, משהו שיהיה מחובר לקרקע ולא רק למטען.

הגיע הרגע ? אז הילד גדל בעוד שנה והגיע הזמן לארגן את יום ההולדת הטוב ביותר עבורו! איך עושים את זה? סוגרים מקום, מזמינים מפעילים, עוגה מפוארת, מלא בלונים, נעצב שולחן מלא באוכל וחטיפים, ובקיצור הפקה שלמה מלאה בכאבי ראש והוצאות… אבל האמת היא שזה לא חייב להיות ככה, יש דרך להפוך את יום ההולדת של הילד לאירוע שמצד אחד פשוט להפקה וארגון ומצד שני לאירוע בלתי נשכח שנותן לילד שלכם להרגיש כוכב ליום אחד ולזה קוראים יום הולדת בטבע!

רובנו מכירים את ימי ההולדת הקלאסיים – בלונים, עוגה, מוזיקה, כמה משחקים, ואולי אפילו ליצן או קוסם. הכל צבעוני, קופצני, ולעיתים גם קצת שבלוני. אבל בשנים האחרונות יותר ויותר הורים מבינים שאפשר להפוך את יום ההולדת של הילד לחוויה מעצימה, מסקרנת והכי חשוב בלתי נשכחת, מבלי לוותר על ההנאה. איך עושים את זה? אז כמובן שאין דרך אחת, אבל אחת הדרכים היותר מיוחדות להפוך את יום ההולדת של הילד או הילדה שלנו לחוויה בלתי נשכחת היא להכניס את הקסם של המדע אל תוך המסיבה.

יום הולדת ODT – יום הולדת חוויתי שיהפוך את היום הזה לזיכרון שילך עם ילד או ילדת יום ההולדת הלאה, גם אחרי שהבלונים יתפוצצו.

יום הולדת הישרדות הוא ההזדמנות לאפשר לילד או לילדה להיות לא רק החוגגים, אלא המובילים של שבט, אלה שנותנים כיוון, מדגימים, יוזמים, משפיעים ונמצאים במרכז העניינים!

יש משהו מהנה בפעילות מים שקשה מאוד להסביר. ברגע שהילדים נרטבים, הם פשוט משתחררים. פתאום הצחוק מתגלגל, האנרגיה עולה, והמבוכה נעלמת. יום הולדת מים הוא הרבה מעבר לדרך מצוינת להתקרר בקיץ, זו הזדמנות לילד או ילדת יום ההולדת לחגוג בגדול, עם חוויה מגבשת, מהנה ובלתי נשכחת.

נצלול לעומק השילוב בין עולם הרגש לעולם ה־ODT, ונראה כיצד פעילות שטח פשוטה, כשהיא נעשית בכוונה ובצורה הנכונה, יכולה להפוך להזדמנות לריפוי, קרבה ושיח רגשי אותנטי.

ODT הוא לא קסם, הוא פשוט נותן לקבוצה לחוות את עצמה מחדש.
הפעילות עצמה אולי תיגמר תוך שעה, אבל הדינמיקה שתתעורר בה, תמשיך להדהד הרבה אחרי.
ההבנה שכל אחד מהצוות רלוונטי, שכל קול חשוב, ושגם מבוגר צריך לפעמים לעבור דרך הגוף והרגליים כדי להגיע ללב, זה כבר שינוי.

המפגש עם הילדים, במיוחד כשמדובר בילדים המתמודדים עם אתגרים וקשיים, הוא גם מפגש עם הילד הפנימי שבתוכנו. אותו ילד שהיינו, שחווה כאב, חיפש אהבה ותשומת לב, ביקש מקום ונתקל לעיתים בדחייה או חוסר הבנה. כל ליווי שאנחנו מעניקים היום לאחר, הוא באיזו נקודה גם התייחסות עמוקה לעצמנו ולילד שבתוכנו. במאמר זה ניגע בכמה נקודות שנוכל ללמוד בעצמנו על עצמנו מתוך המסע המדהים והעמוק שלנו עם הילדים.

רובנו רגילים לדמיין פעילות ODT כמשהו ששייך לעולם הילדים והנוער. לוקחים קבוצה של ילדים החוצה, עושים להם פעילות חברתית עם משימות ומשחקים, הם צוחקים, נהנים, משתפים פעולה וכמובן לומדים דרך החוויה. אבל בואו נעצור רגע ונשאל שאלה פשוטה: ומה עם המבוגרים?

עולם ה-ODT הוא הרבה יותר ממשחקים בשטח. פעילות ODT מייצרת מרחב חי, רגשי ודינמי, שבו ילדים פוגשים את עצמם, ביחס לעצמם וביחס לקבוצה דרך אתגרים ומשימות. פעמים רבות אנו נוטים להרגיש שפשוט בא לנו "לעבור את הפעילות בשלום", אבל בפועל, קורים שם דברים הרבה יותר עמוקים שנרצה לשים אליהם לב. מתחת לפני השטח, כל משחק הוא מראה לרגשות ולדפוסי ומנגנוני התמודדות של הילד/ה.

פעילויות ODT נראות לעיתים כמו משחקים, אבל הן שדה רגשי־חברתי עמוק שבו נבנים יחסים, עולים רגשות, ונולדות תובנות. זה המקום שבו ילד לומד שהוא לא לבד, שהמילים שלו משפיעות, שהנוכחות שלו והבחירות שלו משנות את האווירה בקבוצה. ובדרך הנכונה, עם הכוונה נכונה של מדריך, הפעילות הזאת הופכת למרחב מחנך שמאיר אור חדש בקבוצה ומעורר בה דבר מופלא שנקרא – מודעות חברתית.

לא הכמות קובעת אלא הדיוק, בציוד, בשפה, בגובה העיניים. כשאנחנו באמת נוכחים, עם הלב, עם ההקשבה שלנו לילדים, עם היכולת לראות כל ילד וילדה , הפעילות הופכת להיות לא רק מה שקורה בחוץ, אלא מה שנשאר בפנים. זו המשמעות האמיתית של פעילות ODT, לא רק פעילות מהנה ושוברת שגרה, אלא תהליך פנימי, אישי וחברתי שיכול לחולל שינוי של ממש, בילדים ובנו.

במאמר הזה אני מזמין אתכם להעמיק יחד איתי ולהבין את כוחה של המילה, ללמוד איך להפוך אותה לכלי מחזק ומעצים, ולא למכשול. אז בואו נבין ביחד כיצד המילים שלנו, ממש ברגע הזה, יכולות לשנות את מסלול חייהם של הילדים שאנחנו מלווים.

אנשי חינוך יקרים, במאמר הזה אני רוצה שנדבר על הסוגיה שכמעט כל מי שעובד עם ילדים, לצערנו הרב מכיר מקרוב – חרמות ודחייה חברתית. זה לא תמיד מתבטא בחרם "רשמי", לפעמים זה מתחבא במבטים לא נעימים, בהשתקה, בהתחמקות ממשחק קבוצתי, או פשוט באותו ילד שנשאר תמיד אחרון, אף פעם לא נבחר ראשון, ותמיד נמצא קצת בצד.

במאמר הזה ננסה להתבונן לעומק במה שעובר על הילדים שלנו (ועלינו!) בתוך תקופת מלחמה:
מה עובר עליהם מתחת לפני השטח? איך זה משפיע עליהם רגשית, לימודית וחברתית? ואיך אנחנו יכולים, דרך כלים פשוטים של פעילות ODT, להחזיר להם תחושת שייכות, ביטחון, ורגע אחד של נשימה. נדבר על סוגים שונים של קשיים שהילדים חווים, על התפקיד שלנו כמבוגרים בסיטואציה, ועל דרכי התמודדות מעשיות ורגישות דרך עולם ה־ODT.

חמישה משחקים מומלצים במיוחד לפתיחת שנה. כולם דורשים ציוד מינימלי (ואפילו ללא ציוד), משלבים תנועה, צחוק, ודגש על שייכות וחיבור. המשחקים מתאימים לכל קבוצת גיל. ומניסיון, גם קבוצות שבתחילה נראות שקטות או סגורות מצליחות להיפתח לאחר משחקים אלו. אז אם אתם מחפשים דרך להתחיל את השנה עם אנרגיה טובה וחיוכים על הפנים, הגעתם למקום הנכון!

כמדריכי ODT, שעובדים עם ילדים דרך תנועה, משחק ואתגר, יש לנו הזדמנות נדירה להיות לא רק מעבירי פעילות, אלא דמויות לחיקוי, מודל, השראה, דוגמה חיה. והדוגמה הזו, הרבה פעמים משפיעה יותר מכל הסבר, שיח או משחק שבעולם.

במאמר זה נעסוק בחמש טעויות נפוצות, שכל אחד מאיתנו עשה או יעשה מתישהו בתחילת תהליך עם קבוצה. ההכרה בהן יכולה להיות הצעד הראשון לפתיחה רגישה, חכמה ומדויקת יותר.

אני מזמין אתכם לפתוח את הראש (בכאילו 😂) ליתרונות המדהימים של פעילות ODT בטבע, ולהבין למה דווקא הטבע הוא המקום המושלם לחוויות הכי אמיתיות ועמוקות שלנו.

כשאנחנו מתכננים נכון את הפעילות, כשאנחנו בונים את הפעילות על פי העקרונות הנכונים ומתוך המניע הנכון אנחנו מגדילים את הסיכוי שהפעילות לא תהיה “כיפית” בלבד אלא גם עמוקה ומשמעותית.

משחקי ODT ללא ציוד הם לא רק פתרון חירום כשאין ציוד, הם גם אחלה של בחירה חינוכית עם ערך מוסף. הם מאפשרים לנו כמדריכים להתמקד בחוויה עצמה: במפגש שבין המשתתפים, ביצירת הקשבה אמיתית, ובהובלה מתוך נוכחות ולא מתוך גימיקים.

אנחנו כמדריכים משמעותיים נמצאים במקום שבו משחק, קשר ורגש נפגשים. וזה בדיוק המקום שבו נוצרים רגעים שילד יכול לזכור לכל החיים. לא נמדוד את ההשפעה שלנו במספרים, אלא בעיניים נוצצות, במילים קטנות של תודה, ובשינוי קטן בגישה או בהרגשה.

פעילויות ODT, עם החיבור העמוק בין הגוף, הנפש והקבוצה, משמשות עבורנו ככלי עוצמתי לפתוח את הלב, לשבור מחסומים ולהעלות רגשות חיוביים שמחזקים את תחושת השייכות והביטחון העצמי של הילדים.
במאמר זה נבחן כיצד, דרך חוויות משותפות, אתגרים גופניים ורגשיים, והמרחב לביטוי עצמי שה-ODT מייצר, אנחנו יכולים לעורר שינוי אמיתי ועמוק.

עולם ה-ODT הוא הרבה יותר ממשחקים בשטח. פעילות ODT מייצרת מרחב חי, רגשי ודינמי, שבו ילדים פוגשים את עצמם, ביחס לעצמם וביחס לקבוצה דרך אתגרים ומשימות. פעמים רבות אנו נוטים להרגיש שפשוט בא לנו "לעבור את הפעילות בשלום", אבל בפועל, קורים שם דברים הרבה יותר עמוקים שנרצה לשים אליהם לב. מתחת לפני השטח, כל משחק הוא מראה לרגשות ולדפוסי ומנגנוני התמודדות של הילד/ה.

בתוך מציאות בית-ספרית רוויית אתגרים, שבה כל תלמיד מגיע ממקום אחר, רקע אחר, עם תחומי עניין שונים ורגישויות מגוונות – נשאלת השאלה: כיצד יוצרים כיתה מגובשת, תומכת ומשמעותית?

אני מאמין שלא פעם ולא פעמיים שאלתם את עצמכם: האם זה בסדר לצחוק בזמן פעילות? מותר לעשות שטויות עם הילדים? ואיך זה משתלב בכלל עם גבולות, ערכים וחינוך? כמה פעמים מצאנו את עצמנו באמצע פעילות, כאוס בשיעור ואנחנו שואלים את עצמנו: "מה עכשיו? לצעוק? לשתוק? אולי פשוט… לצחוק?"

סוף השנה בבתי הספר היא תקופה מיוחדת: השמש בוהקת, הלב כבר בחופש הגדול, השגרה מתפרקת, והתחושה הכללית – "נגמר, אפשר לשחרר".
אבל אנחנו, המדריכים, עדיין שם – ממשיכים לפגוש את הילדים בשעות הפעילות, באירועים, בטיולים או בקבוצות. רק שעכשיו, במקום קבוצת ילדים סקרנים ונמרצים כמו שאנחנו מכירים, לפעמים מחכה לנו קבוצה עייפה, חסרת סבלנות ומפוזרת.

להיות מדריך לילדים זו שליחות. אנו זוכים להשפיע, לעצב, וללוות את דור העתיד ברגעים חשובים של גדילה והתפתחות. אך יחד עם האחריות הגדולה הזו, עומדת גם העובדה הפשוטה: אנחנו בני אדם. לא כל יום הוא יום קל, וגם לנו יש חיים אישיים, אתגרים, לחצים ורגשות.

מה עושים כאשר קבוצה לא רוצה לצרף ילד לפעילות? כמדריכים, אנחנו נתקלים לעיתים קרובות ברגעים לא פשוטים – כאלה שבהם עולה שאלה ערכית אמיתית. אחד הרגעים הרגישים ביותר הוא כאשר ילד ניגש לקבוצה במהלך פעילות, מבקש להצטרף, והקבוצה מסרבת. לפעמים זו אמירה ברורה: "אתה לא איתנו", ולפעמים פשוט מתעלמים ממנו. הילד עומד בצד, מבולבל, פגוע, ואנחנו שואלים את עצמנו – מה נכון לעשות? האם להתערב? ואיך נעשה את זה בצורה שתשמור על הקבוצה, על הילד, ועל האווירה הכללית?

היום נעסוק בפעילויות יצירתיות ומשחקים מרתקים שבהם לוחות מחיקים יהפכו לכלי חינוכי שמלמד אותנו על שיתוף פעולה, עבודת צוות וחשיבה מחוץ לקופסא. באמצעות הלוחות המחיקים, נוכל להעביר פעילויות מדהימות בהן נאפשר למשתתפים לבטא את היצירתיות שלהם, לתכנן ולפעול באופן עצמאי ויחד עם חברי הקבוצה.

עולם ה-ODT עשיר במגוון רחב של סוגי פעילויות, אך עם מטרה אחת משותפת: לחזק את הדינמיקה הקבוצתית, להעביר ערכים ולעשות המון כיף למשתתפים!

תל"ן הוא ראשי תיבות של "תוכנית לימודים נוספת". מדובר בתוכניות העשרה המתקיימות במסגרת יום הלימודים בבתי הספר, אך אינן חלק מתוכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך. תוכניות אלו ממומנות על ידי ההורים וכפופות לאישור של ועד ההורים ובית הספר.

כאשר מדריכים קבוצה של ילדים, אחת המשימות המרכזיות היא לשמור על הקשב שלהם לאורך כל הפעילות. ילדים מטבעם מלאי אנרגיה, סקרנים, ולעיתים גם חסרי סבלנות. אם לא נצליח לרתק אותם לפעילות, הם עלולים להתחיל להשתעמם, להפריע או להסיח את דעתם של אחרים. אז איך נוודא שהילדים מקשיבים, משתתפים ולא הורסים את הפעילות? הנה 5 טיפים שיעזרו לנו כמדריכים לשמור על ריכוז הילדים ולמנוע הפרעות מיותרות.

במסגרת העבודה עם ילדים, אנחנו נתקלים בכל מיני סוגים של ילדים. ישנם כאלה בעלי ביטחון עצמי גבוה שבולטים בקלות, ולהבדיל אחרים, בעלי ביטחון עצמי נמוך שנוטים להיות שקטים, ומופנמים. אחד מתפקידנו העיקריים כמדריכים ומחנכים הוא להעצים את אותו ילד או ילדה חסרי הביטחון, לסייע להם למצוא את מקום בקבוצה ולחזק את הדימוי העצמי שלהם. במאמר הזה הבאתי כמה נקודות, שלדעתי עשויות לעזור לכם לחזק לאותם ילדים את הערך העצמי, הביטחון העצמי ולהוציא אותו מהפעילות שלכם עם תחושה אחרת לגמרי.

תחילתה של שנה חדשה או תהליך עם קבוצה חדשה הן הזדמנויות מרגשות ליצירת קשרים, לעיצוב חוויות ולהנחת יסודות להצלחה. כמדריכים, מורים או מנחים, יש לנו תפקיד משמעותי ביצירת סביבה בטוחה ומיטיבה שתעודד השתתפות, למידה ושיתוף פעולה. כדי להבטיח פתיחה מוצלחת, הנה 5 נקודות חשובות שיש לשים אליהן לב.

הדבר החשוב ביותר הוא להבין את הסיבות להתנגדות של הילד או הילדה להשתתף ולמצוא דרכים מתאימות להתמודדות עם הסיטואציה באופן שמכבד את הילד ומעודד אותו להשתתף מרצונו.

הילדים ילמדו להכין קטפולטה גדולה משותפת, הילדים יתנסו וירכיבו קטפולטות משלהם, עם שינויים משלהם והמצאות משלהם.

הילדים יבנו לבד קטפולטה, הילדים יתנסו בשיגור כדורים בקטפולטה שלהם.

התמודדות בונה עם כישלון. מה קורה כשאני לא מצליח ואיך להשתפר

בפעמים הקודמות הראנו כיצד ניתן להעביר מגוון רחב של פעילויות שונות ומגוונות באמצעות ארגז קרשים וקצת ציוד נלווה. בסיכום הזה תקבלו מספר וריאציות נוספות לפעילויות קרשים ואף נראה כיצד נוכל לייצר באמצעות קרשים פעילות מדהימה המשלבת יצירה יחד עם ODT קלאסי.

מורים רבים פונים אליי בבקשה שאציע להם רעיונות לפעילות גיבוש כיתתית או שכבתית. לאחר שקיבלתי מספר בקשות החלטתי לרכז באופן מסודר מספר פעילויות מהנות, שיכולות להתאים למורים, מחנכים, רכזי קבוצות וכדו'.

הקרשים הם כלי מדהים באמצעותו ניתן להעביר מגוון רחב של פעילויות ODT מגבשות ומהנות לכל הגילאים. בשביל להעביר פעילות טובה עם הקרשים בסך הכל צריך להצטייד בארגז קרשים המתאימים לפעילויות שלנו כל השאר זה בונוס!

מתחלקים לקבוצות של 2-4 ילדים. כל קבוצה מקבלת קרש, חופן חימר, וחבילת גפרורים. לכל ילד יוצרים מהחימר נחש בעובי 2-4 ס״מ מניחים על הקרש ומתחילים לנעוץ בחימר גפרורים לאורך הנחש כשראשם כלפי מעלה ובצפיפות רבה! כמעט נוגעים ראש בראש

גולות, כמה שילדים אוהבים גולות! גולות הם אביזר המשמש אותנו ככלי עזר להמון פעילויות כאלה ואחרות, כמו: מסלולי גולות באמצעות קרשים, מבוכים וכדומה.
עם זאת, גולות לא חייבות לשמש אותנו ככלי עזר הנספח לפעילות, אנחנו לגמרי יכולים ליצור פעילות ODT מעצימה, מגבשת, מהנה וחוויתית למשתתפים באמצעות גולות בלבד! כל השאר זה בונוס 🙂

הילדים יתנסו ביצירת חוטים מחומרים שונים (כותנה, אגבה ורפיה), הילדים יכירו מגוונים סוגים וצורות של חוטים, הילדים יכינו שרשראות וצמידים מהחוטים.

משימות הבדים הן משימות ספורטיביות, שונות ומאתגרות המתבססות על בדים בגדלים שונים.

פעילות מיוחדת ומהנה בטירוף המשלבת אלמנטים מעולם הטבע, המדע וה-ODT, בה המשתתפים ילמדו ויכירו דרך יצירתית ומיוחדת לייצר חום ואף להדליק אש באמצעות חיכוך בין חלקי עץ!

פעילות מסירת כדור מהנה, מגבשת ומתאימה מאוד לפעילות פתיחה או לפעילות היכרות.