חומרים
- קפלות או קוביות משחק (מעץ).
- גולות
- כל דבר נוסף שנמצא בסביבת העבודה ויכול לשמש כמגלשות לגולות, או בורות והמשך מסלול לגולות.
אופן הפעילות
- נתחיל בשיחה עם הילדים: נשאל אותם אילו נחלים ונהרות הם מכירים בארץ.
- נבקש מהם להסביר מה ההבדל בין נחל לנהר.
- נרחיב את השיחה ונשאל על נהרות שהם מכירים בעולם.
- נדבר על איך מים זורמים – שאנחנו צריכים ירידה כדי שהמים ינועו, ואיך נחלים יכולים להתאחד לאגם או להתחבר לנהר, ואפילו על מפלים שנוצרים.
- לאחר מכן, נשלח את הילדים לבנות דגמים של נחלים, נהרות ואגמים, ונשתמש בגולות בתור מים.
- בזמן שהם בונים, אני אעבור בין הקבוצות ואעזור להם לשפר את הדגמים.
ערכי הפעילות
- חיבור מהנה לטבע
- פיתוח יצירתיות
- חשיבה בגדול
טיפים למדריך
- לעודד את הילדים לחשוב בגדול, להגדיל את הדגם ולעשות אותו מטורף יותר
- לשים לב ולעזור לילדים שזקוקים לתמיכה ולהכוונה.
- לחגוג את ההצלחה של הקבוצה בסיום הפעילות.
- כל הזמן להעצים את הילדים ולהתלהב מהדגמים שלהם