תוכנית העשרה לבתי ספר

תכניות העשרה לבית הספר משלימות את תכניות הליבה של מערכת החינוך, ומעניקות לילדים הרבה מאוד ערך מוסף. ויחד עם זאת מספקות גם איזו חוויה משחררת ופורקן מעומס הלימודים. תכניות ההעשרה מאפשרות לילדים לרכוש כלים חשובים לחיים, לפתח מיומנויות חדשות ותחושת מסוגלות אישית. אנו מבצעים את התוכניות מחוץ לכיתה – בטבע.

השאירו פרטים ונדבר ממש בקרוב..

למה חשוב להכניס תוכנית העשרה לבתי ספר

תכניות העשרה נועדו לתת לילדים כלים קצת שונים מהכלים הסטנדרטים שהם רוכשים במערכת החינוך. בעוד מערכת החינוך נצמדת לקו ברור של תכנית לימודים קולקטיבית, תכניות העשרה מאפשרות, בין היתר, לפתח את האינדיבידואל.

בעזרתן ניתן להרחיב את האופקים של הילדים, ולחשוף אותם לתחומי עניין חדשים. בעזרת תכניות העשרה ניתן להעניק לילדים הזדמנויות חדשות ששגרת בית הספר אינה יכולה להציע. הם יכולים להכיר תחומים חדשים ויכולות אישיות חדשות.

במידה רבה תכניות העשרה משמשות כקרש קפיצה עבור הילדים. ילד המתקשה במקצועות הליבה, יכול לגלות יכולות חדשות ולהאמין בעצמו. באמצעות תכניות העשרה לילדים ניתן להעניק לילדים כלים חדשים ומעצימים. לחזק את תפיסת המסוגלות האישית, ולהעניק להם ביטחון.

פיתוח חשיבה לילדים

תכניות העשרה לבתי ספר מעודדות סקרנות ודמיון, ואלו הם הכלים שהילדים צריכים לצורך חשיבה ופתרון בעיות מורכבות. אנו מציעים תכניות העשרה לילדים אשר בעזרתן ניתן לשפר את יכולות החשיבה ולהעניק לילדים כלים חשובים לחיים. משחקי יצירה מאתגרים, במהלכם הילדים ייחשפו לעקרונות מדעיים, הם דרך מעולה לפתח את יכולות החשיבה. הפעילויות פשוט ממנפות את הסקרנות הטבעית של הילדים.

תוכנית העשרה לילדים

תכניות העשרה לילדים הן המפתחות לארגז הכלים של יום המחר. הילדים הם סקרנים מטבעם, ועל כך עלינו לברך. בעזרת הסקרנות הם חוקרים ולומדים על העולם. ועלינו לתת להם הכוונה ולחשוף אותם לגירויים הנכונים והפעילויות מהן יוכלו להפיק ערך ולקבל כלים חשובים עבור המשך דרכם.

עולם המחר מעמיד בפני הילדים אתגרים חדשים, ועליו לספק להם את הכלים המתאימים. תכניות העשרה משפרות את כישורי החשיבה היצירתית והיכולת לפתור בעיות. אלו הם הכלים האוניברסליים שיעזרו להם בעתיד.

התוכניות שלנו

אנו בטבע בפעולה מציעים מבחר מגוון ורחב של תכניות העשרה. שיטת הלימוד שלנו היא לימוד באמצעות חוויה, ולצורך כך אנו מוציאים את התלמידים מכיתות הלימוד ועורכים פעילויות בחוץ. זוהי גישה מרעננת המאפשרת לילדים לשנות אווירה, לשחרר לחצים וללמוד דברים חדשים תוך כדי תנועה. במהלך הפעילות הילדים בונים חופרים, זזים, רצים, מגלים בעלי חיים ונהנים מכל רגע. 

תוכנית העשרה שעשועי מדע

הלימוד בתוכנית יתבצע בצורה של למידה סביב פרויקט. המשתתפים ילמדו פיזיקה, מכניקה , מדע וטכנולוגיה דרך יצירה, בנייה, עשייה וחוויה. כל שיעור נכיר כוח פיזיקלי ומכני חדש אותו נלמד דרך בניית שעשועי מדע פשוטים ומרהיבים. כל ילד יוצא מהשיעור עם תוצר מדעי שבנה בעצמו.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: תלמידים ילמדו מדע וטכנולוגיה דרך בנייה ויצירה ויראו במו עיניהם את כוחות הפיסיקה והמכאניקה פועלים ביצירות שעשו בעצמם. למידה דרך יצירה והנאה, שמביאה תחושת הצלחה ויכולת.

תוכנית העשרה גיבוש והעצמה בסגנון ODT

תכנית גיבוש עם משחקים חברתיים בסגנון ODT בבית הספר בה נעבוד על שיתוף פעולה בין המשתתפים, חשיבה יצירתית, העצמה אישית וקבוצתית, עם הכלים של ODT.

בכל מפגש המשתתפים יעברו סדנה מרעננת ומגבשת. הסדנאות יתקיימו מדריך מקצועי בהן התלמידים והתלמידות יעברו תהליך ערכי, חברתי ואישי, מגבש ומעצים.

תכנית העשרה חקלאות, סביבה וקיימות

תכנית זו שמה במרכז את נושא הקיימות, הסביבה והחקלאות העתיקה והמודרנית. במהלך השנה נכיר, ניצור ונחווה חקלאות במגוון דרכים דרך עשייה, בנייה ועבודת כפיים. מטרות התוכנית לקרב את הילדים לאדמה, לעונות השנה, לחגי ומועדי ישראל, לחקלאות הביתית וגידול המזון וכן למחזור, שמירה על סביבה ושימוש חוזר מהאשפה הביתית והבית ספרית.

תכנית העשרה שבע אינטליגנציות

אינטליגנציות מרובות היא תאוריה אשר מבחינה בין סוגים שונים של אינטליגנציות, שיש בכל אחד מאתנו, ולא יכולת אחת כללית. התאוריה זו פותחה על ידי הווארד גרדנר בשנת 1983 והיא משפיעה רבות בתחומי הפסיכולוגיה והחינוך, וכן על עבודתנו החינוכית.

כידוע, בעולם המודרני האדם זקוק למגוון רחב של כישורים בכדי להצליח בחיים, מתוך ידיעה זו, אנו לקחנו שבע אינטליגנציות עליהן דיבר החוקר ופיתחנו תכנית לימוד מיוחדת לבתי הספר היסודיים, כאשר כל תלמיד יעבור במהלך השנה "דרך" ובה יפתח את שבע

האינטליגנציות אשר מצויות בו, ובכל אחד מחבריו. נפעל בתכונית לפי שבעה נושאים (אינטליגנציות): לוגית-מתמטית, מרחבית, מוזיקלית, גופנית-תנועתית, תוך אישית ובין אישית, נטורליסטית- התמודדות עם כוחות הטבע. הלמידה תתבצע בצורה חווייתית, באמצעות משחקים חברתיים, וסביב פרויקט- שבסופו תוצר.